טיפים לניהול לידים נכון

טיפים לניהול לידים נכון

מקבלים לידים? כך תעשו את זה נכון

בין שאתם ארגון רחב ידיים ובין שאתם עסק קטן או פרילנסרים, הרי שניהול לידים נכון, הוא מלאכת מחשבת של ממש, ולעתים אתגר שיכול להיות די מתסכל. כך או כך, ניהול לידים נכון ומיצוי הפניות והפיכתן לכדי לקוחות משלמים, הינו מדד קריטי להצלחתו של כל עסק, ולכן חשוב לדעת כיצד להפיק את המרב.

מחקרים אף מראים כי מתוך כלל הלידים שנקבל, גם אם נתנהל בצורה נכונה, הרי שבממוצע כעשרים וחמישה אחוזים אכן יהיו בשלים לעסקה. עכשיו נסו לדמיין מה יקרה כאשר אותם עשרים וחמישה אחוזים ינוהלו לא נכון וכך תחמיצו סגירות נוספות. על עלויות כמובן שלא ניתן לספק השערה שכן לכל עסק מבנה עסקי אחר, אך בשורה התחתונה – זהו הפסד שמוטב ואף חובה למנוע.

אם כן, כיצד ננהל לידים נכונה?

חשבו על זה כך – לידים הם לא מכירה בטוחה, אלא פניות של לקוחות פוטנציאליים שמוטב שנדע כיצד להבשיל אותם לעסקה. לכן ריכזנו עבורכם את הטיפים הבאים שיסייעו לכם להפוך את האתגר הגדול הזה, לנוהל קבוע שהוא חלק משגרת העסקים.

מה האינטרס של הלקוחות שלכם?

בניית קשר בריא עם הלקוח צריכה להתחיל הישר משיחת המכירה הראשונה.

נסו למצוא את האינטרס המשותף שלכם עם הלקוח. כל אינטראקציה שכזו, תאפשר לכם להוביל את תהליך המכירה צעד אחד נוסף לקראת סגירת עסקה. ידוע כי תהליך מכירתי בשירותים רבים הוא איננו דבר מה שנסגר במכה אחת. בפרומובוקס דאגנו לרכז עבורכם מערכת ניהול לידים שתאפשר לכם לתעד את השיחה עם טקסט חופשי. המטרה: במהלך השיחה תוכלו לתעד רשמים שונים, צרכים ואפילו פרטים חברותיים שאספתם וכך להציף זאת מעלה בזמן שיחת המכירה הבאה. ככל שתהיו קרובים יותר אל הלקוחות שלכם, וככל שתאספו מודיעין איכותי יותר על האינטרסים שלכם, כך תגבירו את יכולת המכירה ומיצויה לידים.

הבינו את מקורות ההגעה של הפניות

עובדים עם חברת שיווק? משווקים בעצמכם? לא משנה מה – אל תוותרו אל ההבנה הבסיסית של מקור הגעת הלידים. האם הם הגיעו מתוך האתר? האם מתוך פרסום בפייסבוק? או אולי כתבה פרסומית שעלתה במדיה חדשותית? את כל המקורות הללו ניתן ואף חובה להבין בכל מערכת CRM.

כבר מן הרגע הראשון שבו תבינו את מקור ההגעה של הלידים, כך תוכלו לאתר את המקורות שמהם מגיעות הפניות האיכותיות ביותר, אל מול המקורות שמהם מגיעות הפניות בעלות סבירות סגירה נמוכה יותר.

חקרו את תהליך המכירה

הקפידו תמיד להסתכל על תהליכי המכירה הפנים-ארגוניים שלכם מתוך עין ביקורתית.

האם הנחת היסוד שלכם לגבי תהליך המכירה הוא נכון? האם התסריט שמוכתב לאנשי המכירות תואם את הציפיות של הלקוחות שרלוונטיים לשוק שלכם? בעזרת מערכת CRM תוכלו לתעד את כל תהליך המכירה ולאתר במדויק את השלב שבו הפניה לא הצליחה להיות מומרת למכירה. בדרך זו, תוכלו לבסס מודל חיזוי איכותי שיבחן את הנתונים ויספק לכם דאטה איכותית ליצירת אסטרטגיה מכירתית.

שמרו על גמישות מחשבתית

עולם הלידים הוא אתגר לא קטן.

פרומובוקס נוסדה על-ידי חברת פרומוטרס המתמחה בלידים, ועל-כן צמחה מתוך עולמות אלו. האתגר הוא גדול ולא פעם הדרך לצליחת האתגרים עוברת בחשיבה יצירתית ויכולת הסתגלות לתובנות חדשות.

תוכנת ה-CRM שלנו נבנתה באופן המאפשר התאמה אישית למבנה העסק ומטרותיו, כמו גם יכולת לאיסוף נתונים ויצירת דאטה איכותית לניהול לידים.

נציגינו ישמחו לספק לכם פרטים נוספים ולהעניק לכם תקופת ניסיון להתרשמות.

תגובות

דברו איתנו

הנצי"ב 16, תל אביב-יפו, מיקוד

סגירת תפריט

בואו נצא לדרך - 7 ימי נסיון בחינם